Tuesday 15 May 2007

Ο Πατσουλής κι ο σμπαραλιασμένος φεμινισμός...

Ούτε λίγες ώρες δεν έχουν περάσει από όταν ανέβασα το προηγούμενο post μου.
Μες στην τρελή χαρά σήμερα - «Δεν μπορεί, λέω, πρέπει να με δουν και στις χαρές μου». Ε, γαμώ το κέρατό μου, όχι. Αυτό το blog ούτε σήμερα θα καταφέρει να μείνει ένα ολόκληρο εικοσιτετράωρο με πρώτη μούρη ένα αισιόδοξο και παιχνιδιάρικο post (το μεγαλύτερο κακό είναι που έχει πέσει στα χέρια μου).

Τους τελευταίους μήνες ακολουθώ μία νέα προσέγγιση στην ενημέρωση. Προσέγγιση «μπαγιάτικος μπακαλιάρος». Λόγω έλλειψης χρόνου έπιασα τον εαυτό μου, κάποια στιγμή, να διαβάζω τις εφημερίδες των προηγούμενων ημερών ετεροχρονισμένα, μέρες μετά. Μου καλάρεσε αυτό, η αντίληψη που αποκτάς γύρω από τα πράγματα έτσι έχει και τον αέρα της απόστασης, την γνώση των αποτελεσμάτων μερικές φορές. Άσε δε που τα νέα ψυγείου διαβάζονται σχεδόν οποτεδήποτε -είναι καλοδιατηρημένα στη συντήρηση. Πολλές φορές, λοιπόν, πλέον γυρίζω και σε εφημερίδες ενός μήνα πριν -καταλήγω πολλές φορές να σαρκάζω με πολύ άσχημο τρόπο μέσα μου τις εντυπώσεις που επιχειρούνται όταν το ψάρι σπαρταράει ή να κουνάω το κεφάλι μου σαν τα σκυλάκια στα παρμπρίζ ταξιτζήδων, αυτά που μοιάζουν να κοροϊδεύουν το μαλάκα που πληρώνει έναν τύπο χρυσάφι αντί να πάρει τα πόδια του ή κάποιο μέσο μεταφοράς...

Ξυπνάω, λοιπόν, σήμερα. Γράφω το κείμενό μου, χαμογελάω ευτυχισμένη -γιατί πάνω από όλα όταν ζεσταίνομαι ένα δροσιστικό χαμόγελο είναι ό,τι πρέπει- κάνω μία βόλτα από αγαπημένα μου blogs συνομιλώντας με τους οικοδεσπότες τους και μετά... Μετά, λέω, δεν θα πλύνω την κουζίνα -που έχω φτάσει να μην έχω ούτε πρωινό να φάω και που και να είχα πάει να αγοράσω δεν θα είχα κουτάλι να το φάω- όχι, θα διαβάσω το κυριακάτικο περιοδικό. (Την Κυριακάτικη και τους Schooligans τους διάβασα χθες βράδυ)

Αφιερωμένο στη γυναίκα. «Γαμώ την πουτάνα μου», σκέφτομαι. Οπλίζομαι με ατσάλινα νεύρα για να αντιμετωπίσω τους τόνους διαφήμισης που θα αντιμετωπίσω, με χιούμορ για τα άρθρα «γυναικείου» τύπου που θα διαβάσω και με ψυχραιμία για τους καταλόγους με ρούχα που θα αντικρίσω -ρούχα που αν δεν είσαι η γυναίκα, άντε η γκόμενα, του Ωνάση εγώ δεν μπορώ να φανταστώ να τα βλέπεις κάπως αλλιώς παρά μόνο κοιτάζοντας βιτρίνες.

Όχι, θα αντισταθώ, δεν θα χρησιμοποιήσω αυτό που διάβασα στο περιοδικό για ένα σοβαρό κείμενο κριτικής στην ηλιθιότητα των γυναικείων περιοδικών και των αναγνωστών τους. Όχι, γιατί το να πάθω νευρικό κλονισμό Μαγιάτικα, με 35 βαθμούς, χωρίς ανεμιστήρα ή κλιματιστικό πάνω από το κεφάλι μου δεν είναι ό,τι καλύτερο για εμένα σήμερα (άσε που οι γιατροί έχουν ακόμα απεργία).Θα ασχοληθώ μόνο με αυτό που με έκανε να φτάσω στα πρόθυρα υστερίας και θα χρησιμοποιήσω αυτό το κατακαημένο blog ως ντιβάνι, αυτοσχέδιο.

Μετά, λοιπόν, από και εγώ δεν ξέρω πόσες σελίδες διαφήμισης -ήμαρτον! αν δεν σέβεστε την ανάγκη να σας διαβάσουμε σεβαστείτε τα καημένα τα δέντρα, τα έχετε γαμήσει!- φτάνω στο πρώτο κείμενο. Χαχα, χουχου, προχωράω. Περνάω κάμποσες σελίδες γιατί βαριέμαι να ξεχωρίσω γραμματοσειρά με κείμενο ανάμεσα σε φαντεζί ιλουστρασιόν μηνύματα κατανάλωσης και πέφτω πάνω στην συνέντευξη ενός κυρίου λέει ... μούμπλε μούμπλε, μισό λεπτό ψάχνω τη σελίδα πάλι ανάμεσα στις μαλακίες...ναι, ενός κυρίου Μανόλη Παπαπολύζου. Σε περίπτωση που το γεγονός ότι δίνει συνέντευξη σε ένα τόσο -κατά τα άλλα- έγκυρο περιοδικό δεν λέει κάτι σε εμένα την ασήμαντη αναγνώστρια το περιοδικό έρχεται να καλύψει αυτό μου το κενό και έλλειψη. Με πληροφορεί ότι ο εν λόγω κύριος είναι «πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της DDB ATHENS, είναι ο πρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης-Επικοινωνίας.»

Κλαπ κλαπ. Ήδη τον συμπάθησα. Συγκεντρώνει τα αγαπημένα μου χαρακτηριστικά σε άνδρα. Διαφημιστής: ένα από τα δύο πιο άχρηστα επαγγέλματα στον κόσμο (το άλλο είναι οι managers). Διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος: Μα είναι τόσο εμφανείς οι ομοιότητες με έναν άλλο μοιραίο άνθρωπο των media που δεν μπορώ παρά να συγκινηθώ. Οι φωτογραφίες του: Μπαμ! κάνει ο άνθρωπος. Σοβαρός, με το γυαλάκι του, την κουστουμιά του, το ψαγμένο - μελαγχολικό βλέμμα στην πρώτη. Στην δεύτερη αποκαλύπτεται η άλλη πλευρά του. Rayban γυαλί -απαραίτητο αξεσουάρ επί ημερών μας για τζόβενους νεογιάπηδες που θέλουν να λανσάρουν το προφίλ ότι γαμάνε αβέρτα (κυριολεκτικά και μεταφορικά)- χαμόγελο επιτυχίας να αχνοφαίνεται -έτσι για να διατηρείται και η αινιγματική φυσιογνωμία- και το άρωμα από το πατσουλί να εισβάλει στην μύτη μου -ναι, το πατσουλί γνωρίζει μεγάλες δόξες στις μέρες μας, σέρνεται γύρω μας μια βρώμα τόσο απωθητική που μόνο με τους τόνους πατσουλιού (sic) μπορεί να καλυφθεί.

Και προχωρώ. Συνεντευξιάζεται, λοιπόν, ο... πώς τον είπαμε... ναι, Μανόλης Παπαπολύζος. Θα μου επιτρέψετε να αναπαραγάγω εδώ ένα κομμάτι της συνέντευξης, για όσους δεν είχαν την τύχη να την διαβάσουν ή είναι άνδρες και θεώρησαν ότι το τεύχος αυτό δεν τους αφορά (εγώ αδυνατώ να βρω πώς αφορά και τις γυναίκες που εγώ έχω στο μυαλό μου, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα). Θα ακολουθεί σχολιασμός, έτσι γιατί κάνει πολύ ζέστη για να χτυπήσω κανέναν σάκο του μποξ ή να πάω να παίξω ξύλο, και δεν μου αρέσει να ιδρώνω με τέτοιον τρόπο για έναν άνδρα...

(...) (Εισαγωγή με μαλακίες)
«Παρόλο που όλες οι ΜΚΟ (και ο ΟΗΕ ακόμα) καταγγέλλουν την ελληνική ως βαθιά πατριαρχική κοινωνία;
Αυτό είναι το μεγάλο ψέμα στο οποίο ζούμε όλοι. Είναι ένα δημιούργημα των γυναικών για να μας προκαλούν ενοχές. Αν κρίνει κανείς από τα εξώφυλλα των περιοδικών, τα δύο κυρίαρχα θέματα που απασχολούν τις γυναίκες είναι: α) πόσο γουρούνια είναι οι άντρες και β) πώς να κατακτήσουν αυτά τα γουρούνια.»
Χα, αγαπητέ (μπλιαχ!), αυτά απασχολούν τις γυναικούλες και τις αλόγες που κινούνται γύρω από συγκεκριμένους χώρους και ανθρώπους. Είναι οι ίδιες που τελικά κατακτούν το γουρούνι κι αυτό δεν αναβαθμίζεται ποτέ, ανοίγουν το στάβλο παρέα και κυλιούνται στη λάσπη.

«Πώς γίνεται να καταναλώνουν, όταν η ανεργία στις νέες είναι τόσο υψηλή;
O.P.M.! Other people's money, αγοράζουν με χρήματα που δεν βγάζουν οι ίδιες. Και, επίσης, άνεργος είσαι όταν ενδιαφέρεσαι να εργαστείς και δεν βρίσκεις δουλειά.»
Ξέρεις πώς λέγεται αυτός που κατ' επάγγελμα πληρώνει κάποια να του κάθεται, να του πλένει και να του φέρνει πελατεία; Νταβατζής. Κατάλαβες τώρα, μην στο αναλύσω, ξέρεις εσύ, έχεις πτυχία.

«Ισχύει ότι, αν πείσεις μια γυναίκα να το αγοράσει, τότε το προϊόν έχει πετύχει;
Μα δεν είναι δύσπιστες, δεν είναι δύσκολοι καταναλωτές οι γυναίκες. Εκεί που έχουν δυσκολία είναι στο να ιεραρχήσουν τις ανάγκες τους, γιατί έχουν άπειρες, δεν τελειώνουν πουθενά.»
Μα, αγαπητέ (ξαναμπλιαχ!), κάνετε λάθος. Οι δικές μου, για παράδειγμα, τελειώνουν εκεί που θα αρχίσει το τέλος του βρωμερού σας επαγγέλματος. Και, βέβαια, παραλείπετε να μας πείτε από πού τα ξέρετε όλα αυτά και τα μοιράζεστε μαζί μας, με τόση σιγουριά μάλιστα. Μάλλον θα έχετε δει πολλούς που αφήνοντας ανικανοποίητες τις τόσες γυναίκες που τους περικυκλώνουν (ε, είναι και ακαταμάχητο το γυαλί και το πατσουλί στις μέρες μας) καλούνται μονίμως να τους καλύπτουν αλλιώς τις ανάγκες... Είπαμε, O.P.M.!!! Εξάλλου, ο χώρος της διαφήμισης αυτό το O.P.M. το έχει αναγάγει σε επιστήμη, έτσι δεν είναι;

(...) (παρεμβάλλονται κάποιες ακόμα μαλακίες)
«Έχω την αίσθηση ότι είστε πάρα πολύ επιεικής με τον εαυτό σας και ότι μειώνετε την πολύ μεγάλη δύναμη της διαφήμισης. Οι διαφημιστές καταξίωσαν το μοντέλο των ανορεξικών γυναικών.
Το μοντέλο των ανορεξικών γυναικών δεν δημιουργήθηκε από τους διαφημιστές, αλλά από τους μόδιστρους. Η διαφήμιση απλώς χρησιμοποίησε την τάση, δεν την δημιούργησε.»
Ψψψψτ, χρησιμοποίησε κι αυτό. Βρωμάει το θέμα. Πολύ. Κι αυτό και όσοι εμπλέκονται. Κάντε κάτι βρε παιδιά, δοκιμάστε κανένα «αρωματικό χώρου», ναι, από αυτά που διαφημίζετε στη χειρότερη... Κάποιοι, ακόμα, έχουν και μύτη και μυαλό για να αντιλαμβάνονται το σάπιο προϊόν...

«Πώς γίνεται το 80% των διαφημιστικών σποτ να δείχνει νοικοκυρές που χοροπηδάνε σ' ένα σαλόνι κρατώντας μια σφουγγαρίστρα και είναι πολύ ευτυχισμένες που το καινούριο τους προϊόν μυρίζει όμορφα;
Γιατί, στις τηλεοπτικές σειρές τι βλέπετε; Τίποτα χοντρές, στραβές και κακομοίρες; Αν θες να σε πιάσει η ψυχή σου, πήγαινε στον κινηματογράφο. Δεν μπορεί να έχει ως πρότυπο μια κουτσή, στραβή, ανάπηρη. Πρέπει να έχεις μία όμορφη, επιτυχημένη, έξυπνη. Δεν είναι λογικό;»
Αχου το μωρέ, μην μου πεις, οι κινηματογραφικές σου γνώσεις εξαντλούνται στην Sandra Bullock και την Nicole Kidman, ε; Αχ, Μανόλη, σύντομα ελπίζω ότι κάποιος σαν εμένα, λίγο κακός και πολύ απαξιωτικός ως προς το τι ρόλο βαράς σε αυτήν την ρημάδα κοινωνία, θα πάρει μια πινεζούλα τόση δα (όση και η φαντασία σου) και θα σου σκάσει αυτή τη φούσκα μέσα στην οποία ζεις...

«Για το «έξυπνη» αμφιβάλλω.
Δεν μπορείς να δείξεις την εξυπνάδα μέσα σε τριάντα δευτερόλεπτα.»
Την χλιμιτζουριά, όμως, σίγουρα μπορείς.

(...) (μεσολαβούν τόνοι μαλακίας)
«Ποιες είναι οι τάσεις αυτήν την περίοδο για τις γυναίκες στη διαφήμιση;
Φεύγουμε από τις κούκλες και πάμε στις γυναίκες με περιεχόμενο, το οποίο αντανακλά και στην εμφάνισή τους. Γυναίκες ενδιαφέρουσες, έμπειρες, που έχουν κάτι να σου πουν για τη ζωή τους.»
Όπα, μου βάρυνες λίγο. Δεν θέλω τέτοια, μην μου σκοτίζεσαι εσύ... Λοιπόν, είμαι ακριβώς αυτό που ζητούν οι τάσεις. Άκου προσεκτικά. Δεν ξαναβάζεις πατσουλί, τα rayban δεν επιτρέπεται να πω που τα βάζεις, συνειδητοποιείς το πόσο ανούσιο είναι αυτό που περνάς για κάμποσο (και μετά κάνεις τον καμπόσο) και μετά δηλώνεις εθελοντής σε ομάδες που ξηλώνουν φονικές διαφημιστικές πινακίδες από τους δρόμους και στους οδοκαθαριστές των δήμων που μαζεύουν από το πεζοδρόμιο τα ιλουστρασιόν τερατουργήματα της βιομηχανίας της οποίας είσαι επίτιμο μέλος. Σκέψου το, κάπως έτσι μπορείς να γίνεις χρήσιμος ...

«Είναι πιο μεγάλη σπαζοκεφαλιά να φτιάξεις μια πετυχημένη διαφήμιση για ένα αντρικό προϊόν, παρά για ένα γυναικείο;
Αν υπάρχει κάτι που δυσκολεύει τον διαφημιστή είναι το ότι οι γυναίκες είναι απρόβλεπτες. Η συμπεριφορά τους και ο τρόπος που σκέφτονται είναι τρομερά σύνθετα, ενώ οι άντρες είναι σχετικά απλοί οργανισμοί, αμοιβάδες. Είναι πολύ πιο δύσκολο να αποκωδικοποιήσεις μια γυναίκα απ' ό,τι έναν άνδρα, τουλάχιστον όσον αφορά την καταναλωτική της συμπεριφορά. Στην αγορά ισχύει ό,τι ακριβώς συμβαίνει και στην καθημερινή ζωή: πρέπει να διεκδικείς κάθε γυναίκα σε καθημερινή βάση. Δεν υπάρχουν πια σχέσεις παντοτινές. Ένας άντρας πρέπει να αποδεχτεί ότι καμία γυναίκα δεν είναι μονογαμική πια και άρα πρέπει να προσπαθεί να κερδίζει το ενδιαφέρον της όσο περισσότερο μπορεί συνεχώς.»
Μανόλη, τς τς τς, πάλι πας να ανεβάσεις τις πωλήσεις προφυλακτικών με πλάγιο τρόπο; Τς τς τς, αγόρι μου, γιατί δεν ολοκληρώνεις αυτό που εννοείς; Ότι, κατά πώς το βλέπεις εσύ πάντα, ο άντρας ως αμοιβάδα και βλάκας (Τι; Δεν το είπες εσύ το βλάκας; Ε, τα ευκόλως εννοούμενα...) δεν μπορεί να κρατήσει το ενδιαφέρον μιας γυναίκας παντοτινά και για αυτό αυτή γίνεται πολυγαμική, αλλά άμα φοράει το προφυλακτικό του να είναι καλυμμένος και της αγοράζει και κανένα από τα προϊόντα που διαφημίζεις, ε, κάτι γίνεται... Πρόσεχε, με αυτά που λες θα χάσεις και την εύνοια των ανδρών, δεν είναι πολύ έξυπνο αυτό για κάποιον του επαγγέλματός σου... Μα καλά, εγώ θα στα λέω όλα;

«Τι κάνει ένας άντρας διαφημιστής όταν πρέπει να βρει έναν έξυπνο τρόπο να πουλήσει σερβιέττες;
Προσπαθούμε να δοκιμάζουμε τα προϊόντα στο βαθμό που μπορούμε. Είναι δύσκολο να χρησιμοποιήσεις καλτσόν για να δεις αν σε στενεύει ή όχι... Όμως το 70% των ανθρώπων που δουλεύουν στη διαφήμιση είναι γυναίκες.»
Γιααααα πες τα όλα... Γιαααααα πες πώς αυτό το 70% κατεβάζει τις περισσότερες ιδέες και μετά τις χρησιμοποιεί το άλλο 30% για να φτάσει στα ανώτατα στρώματα ιεραρχίας, το είπες πιο πριν δηλαδή. Άσε το άλλο, για πεεεεεεεες μας πώς δοκιμάζετε τα ταμπόν στις διαφημιστικές εταιρίες;

(...) (Μεσολαβεί μία μαλακία. Και τώρα έρχεται το φινάλε. Ένα κρεσέντο απύθμενης μαλακίας, γλοιωδέστατης αναίδειας και θράσους θα μας συνεπάρει! Αφεθείτε...)
«Ποια είναι η ιδανική καταναλώτρια;
Αυτές που έχουν τη μεγαλύτερη καταναλωτική δύναμη είναι οι οικονομικά ενεργές, με παιδιά και σύζυγο. Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά τους δεν έχουν και τόσο σημασία, ούτε η μόρφωση ούτε η ταξική προέλευση. Καταναλώτριες υπάρχουν παντού, όπως και προϊόντα για όλες. Άλλωστε, τώρα πια έχουμε φτάσει την επικοινωνία ένα προς ένα: εμείς μπορούμε να μάθουμε όλες τις καταναλωτικές σας συνήθειες αν εσείς έχετε μια κάρτα σούπερ μάρκετ. Τι μπορώ να μάθω από κει μέσα; Αν μένατε στο χ χωριό και βρεθήκατε στην Ηρώδου Αττικού, μπορώ να υποθέσω ότι έχει αλλάξει κατά πολύ η χρηματοικονομική σας κατάσταση. Αν πριν από χρόνια καταναλώνατε προϊόντα ομορφιάς και τώρα πάνες, θα υποθέσω ότι είστε νέα μητέρα. Μ' αυτό το υλικό μπορώ να σκιαγραφήσω με ακρίβεια το πορτρέτο σας. Κι αν είστε ο κατάλληλος άνθρωπος, την επόμενη φορά που θα πάτε στο σούπερ μάρκετ (γιατί ξέρω πότε θα πάτε) θα σας έχω στείλει στο σπίτι σας ένα ωραιότατο πακέτο με κουπόνια για προϊόντα τα οποία σας ενδιαφέρουν.

Δηλαδή το παλιό τραγούδι που έλεγε «έχεις τον έλεγχο των πιο κρυφών κυττάρων μου» δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα.
Όχι, δεν απέχει. Το data το έχουμε. Και δεν είναι κάτι που οι εταιρείες κάνουν κρυφά· εσείς έχετε δώσει τα στοιχεία. Μπορεί να μην έχετε καταλάβει πώς ακριβώς, αλλά έχετε δεχτεί.»

Κατάλαβες μαλάκα καταναλωτή, πολίτη, αστέ, εργαζόμενε, συνταξιούχε, φοιτητή ποιος σε κρατάει από τα αρχίδια; Ο Πατσουλής. Συγχαρητήρια.

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο «Ε» της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας», τεύχος 839, την 13.05.07. Για όσους έχουν απορίες...

Υ.Γ. 1: Να μην πάθω στο καπάκι κι άλλο νευρικό κλονισμό με μία διαφήμιση που είδα χθες στην τηλεόραση (ναι, δεν βλέπω συχνά, μπορεί αλλιώς να την είχα δει νωρίτερα)... Κράχτης μιας τράπεζας και της ασφάλειας που -δήθεν- παρέχει αυτή, εν ολίγοις σου φτύνει στα μούτρα ότι η μαμά σου μπορεί να είναι πουτάνα και στριπτιτζού. «Της μαμάς σου», που λένε; Ε, ας μην το σχολιάσω σήμερα... Καταλάβαμε όλοι νομίζω...

Υ.Γ. 2: Ξαναδιαβάζοντας το κείμενο συνειδητοποίησα ότι μπορεί να άφησα να διαφανεί πως έχω πρόβλημα με τις καιρικές συνθήκες. Μέγα ψέμα! Η ζέστη γαμάει, ανάβει τα αίματα.

45 comments:

Anonymous said...

wow, θα το ξαναδιαβάσω άλλη μια σε πιο "slow" ...

Pan said...

Χαίρομαι γιατί κάποιοι άλλοι με πρόλαβαν! Αναφέρομαι στην προηγούμενη δημοσίευσή του. Α, και που'σαι: μην τολμήσεις να ακούσεις τον Καιρό, έτσι; Θα έρθω να σε μαδήσω πέταλο πέταλο!!!!
Το ίδιο σκέφτηκα και εγώ, με το που έφτασα στο Ε: ΤΑ ΚΑΗΜΕΝΑ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑΚΙΑ ΡΕ ΤΙ ΣΑΣ ΕΦΤΑΙΞΑΝ;
Θαυμάζω πάντως το ότι μπόρεσες να το διαβάσεις. Εγώ διακτινίστηκα κατευθείαν στον Αρκά!

Siddhartha said...

Τώρα sorry κι όλας, αλλά αν είναι να ρίχνω τόσα γέλια, να παθένεις πιο συχνά νευρικούς κλωνισμούς.

Τη Μ. Πετ. μου θύμισες από Ε, και μπορώ να πώ ότι τη ξεπέρασες κανονικά. Αλλά ως εδώ τα κοπλιμέντα. :p

Το προφίλ του νερόβραστου διαφημιστή που έδωσες, όπως επίσης και τα λεγόμενά του, μου θύμισαν τον Αγγελάκα, αν και αναφερόταν σε άλλους, που είχε πεί
'Κύριε σήκωνε τις μυτες μας ψιλότερα,
κάνε τα μούτρα μας να στάζουνε μυστήριο
Με χρήμα γέμιζε τις μέρες και τις ΄νύχτες μας
Να ξελογιάζουμε νεκρά ακρωατήρια' ή αναγνωστήρια στη δική μας περίπτωση.

Ο Δήμου είχε πεί κάποτε ότι οι Έλληνες είναι δυστιχισμένοι γιατί δε ξέρουν να ιεραρχούν τις ανάγκες τους (περίπου κάτι τέτοιο δηλαδή) και ο συγκεκριμένος 'κύριος' μπορεί να μην είναι ο μοχλός όλου αυτού, αλλά σίγουρα είναι το γράσσο.

Τί τα θες. Πολλοί θα πούν αφού κάνει τι δουλειά του καλά, μαγκιά του. Αυτό με τη 'μαγκιά' το έχουμε παρεξηγήσει τρελά. Άστα. Θα πάθω εγώ τον νευρικό κλονισμό τώρα. Πάω να ξαναδιαβάσω το ποστ. :p....Φιλιά....

John_Do said...

_______________________
Διαφημιστής: ένα από τα δύο πιο άχρηστα επαγγέλματα στον κόσμο (το άλλο είναι οι managers).
_______________________

Ωραια ας απαντησω μιας και με λες αχρηστο οντας διαφημηστης.

ποιο ειναι το δικο σου επαγγελμα για να χουμε καλο ερώτημα.
καλα τον τυπο δεν τον συμπάθησα, αλλα αλλο να κατηγορεις εναν ολοκληρο κλαδο.
δεν ανταποκρινομαι στο στερεοτυπου του νεροβραστου διαφημηστη που ανεφερθηκε ποιο πανω (παλιοτερα ηταν ο τεχνικος υπολογιστων, ακομα παλαιοτερα ο ιατρος οι καιροι αλλαζουν).
τωρα για το αν οι γυναικες είναι ευκολοι καταναλώτες. σαφως και είναι! το ίδιο και οι άντρες.
ολοι έχουν ανάγκες, η δουλεία του διαφημηστή είναι να κάνει ανάλυση αναγκών να βρεί την ανάγκη και να σου ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ (ο αχρηστος) ικανοποίηση της ανάγκης.
τώρα οσων αφορά τον μάνατζέρ είναι η ραχοκοκαλία μιας εταιρίας. χωρίς αυτόν παει για φουντο. και χωρίς εταιρίες δεν υπαρχεί εργασία και χωρίς εργασία δεν υπάρχει χρήμα.

Pan said...

@thessalonikios: ...ή μήπως να σου δημιουργεί συνέχεια καινούριες 'ανάγκες';

Pan said...

@ thessalonikios - 'Ελληνικό αίμα': 'Θα ήθελα σε 10 χρόνια να ζώ σε ένα ζωντανό εθνικό χώρο, σε μια ελεύθερη Ελλάδα, Ελληνόψυχη και όχι Αλβανοκρατούμενη, θα ήθελα να απελλαθούν όλοι οι αλλοδαποί (και όσοι τους παντρεύτηκαν)'. Εσύ το λες πατριωτισμό αυτό; Εγώ το λέω σκατοψυχίαση.
Και μου αρέσει που έβαλες και δημοσίευση για την Αμμόχωστο...Μακρυά ρε, δεν χρειαζόμαστε τέτοιους.

@ I.D.: Συγνώμη για την κατάχρηση του χώρου σου, αλλά δεν άντεξα.

Siddhartha said...

1001, 1002, 1003 και ηρέμισα γιατί με κάλυψε ο pan.

λόγια του αέρα said...

μωρέ τι είναι τούτος ο που ντροπιάζει τη θεσσαλονίκη;έχει κάτι το κλίμα μας εδώ και τους μαζεύει ρε γαμώτο; και το κακό είναι ότι επειδή είναι καραγκιόζηδες και φωναζουν φαίνονται κιόλας @#$%@... και μας βγάζουν και το όνομα.

Υ.Γ. Γιούπι! sidd αγαπημένε μας βρήκες έναν που σε ξεπερνάει σε ορθογραφικά λάθη, είναι ετούτος ο παλαβοφανατικός. Άμα δεις κάπου διαφήμιση "ι έλιννες τροναι στιν χασαποταβαιρνα το εθνως" (γιατί αλλη διαφήμιση δεν τον βλέπω να κάνει) δική του θα είναι...

elafini said...

σε σκέφτομαι να έχεις σηκωθεί , με τον καφέ στο χέρι και το ελαφρό μειδίαμα στα χείλη, αποφασισμένη πως τίποτα δεν θα σου χαλάσει την πολλά υποσχόμενη νιρβάνα και που τελικά σου διακόπτει ο Μανωλάκης..νομίζω όμως πως πάλι χαμογελάς στο τέλος σκεφτόμενη "ρε τον μαλάκα"..το ίδιο κύκλο ακολουθώ κι εγώ διαβάζοντάς τα χάλια του Μανωλάκη (τελικά)..μια χαρά τα λες πάντως...;)

Pan said...

Είπα να μην σχολιάσω ορθογραφία και τέτοια γιατί θα αποπροσανατολιζόμασταν, αλλά, λόγια του αέρα, έχεις απόλυτο δίκαιο. Είναι εξόφθαλμα ανορθόγραφος.
'Έλληνας' βλέπεις.
Με έπιασαν τα διαόλια μου τώρα.

λόγια του αέρα said...

pan,
μη μου χαλιέσαι! άστον να πάει στα κομμάτια, απ'ό,τι φαίνεται τον ξέρει καλά το δρόμο και πάει μόνος τους ίσα κατα κει...
Μόνο δε θέλω να πιστεύετε στα νότια τα μέρη ότι όλοι εδώ στον τιμημένο ... ελληνικό βορρά είμεθα τέτοια αποβράσματα.

Desposini Savio said...

έτσι!!!
να ανάβουν τα αίματα.
δεν μπορώ ούτε να προσπαθήσω να διαβάσω τέτοια άρθρα...

tzotza said...

wow λεω και εγω τωρα!!!
τι να πρωτο σχολιασω εγω??firstly,industrialdaisies your post was both incredibly funny(the description of women magazines and of the advertizing dude was all the money!!!) and oh-so correct!!!μακαρι να ειχανε(διαφημιστες) εστω και την στοιχειωδης ιδεα ΠΩΣ ειναι οι σημερινες νοικοκυρες και γυναικες!!(οχι παιδια,το ομολογω,δεν σφουγγαριζω βαμενη,ντυμενη με την τελευταια προταση απο την vogue,με ενα πλατη χαμογελο στα χειλη..sorry to wake you up from the fantasy!!!:))
secondly,im not using my ab basilopoulos card again..και ας χασω τα points μου!!what i buy is my business!!(ακου θρασος!! 'ξερουμε ποτε και τι ψωνιζεται!!'
καλα μετα τα λογια του pan δεν χρειαζεται να πω και τιποτα αλλο..τα ειπε ολα εκεινος!!!thanks pan!!!
πολυ ωραιο θεμα id μου..μου αναψες τα αιματα βραδυατικα!!!(in a good way ofcourse!!!!)

Θεραπευτής said...

Το ειχα διαβασει και εγω και ειχα φριξει. Ο τυπος στο "φιναλε", οπως λες κι εσυ, αποθεωνει μονος του την τρισμεγιστη μαλακια του! Μας αραδιαζει ενα σωρο παπαριες για τις οποιες του αξιζει να του σπασουν τα παϊδια και ο καραγκιοζης ειναι και περηφανος! Ειδες ομως τι καλο που ειναι τον Μεγαλο Αδελφο να σου τον κανουν σωου; Μετα εχουν την ανεση να βγαινουν και να λενε τις πιπες τους χωρις να ντρεπονται... Σας παρακολουθουμε και σας το λεμε καταμουτρα! Τετοια ζωα εχουμε γινει! Γιατι νομιζω οτι λογυδριο σαν κι αυτο, δεν θα εκστομιζοταν ετσι ευκολα απο τον Χ ασχετο πανυβλακα με περικεφαλαια πριν 5-10 χρονια.

Σορυ για την αθυροστομια, αλλα εξοργιζομαι... :-p

Pan said...

@λόγια του αέρα: ποτέ δεν πίστεψα ότι είστε έτσι. Ή τουλάχιστον σε βαθμό μεγαλύτερο από αυτόν που είμαστε εδώ.

@δεσποσύνη σάβιο: με τέτοια ζέστη να ανάβουν και τα αίματα; Θα κάψουμε φλάντζες και όχι μόνο!

@tzotza: Thanx!

@ I.D.: Κυρία μου, στην υπηρεσία σας!

Costis Demos {Ghostdog} said...

Ενα Spanish caravan είχε μόλις προσαράξει στο πρωϊνό μου. Σε νότες είχε έρθει φέρνοντας μου τα ετεροχρονισμένα αλλά διαχρονικά νέα της Βιομηχανικής μαργαρίτας.
Είχε περάσει , μου είπε ο μουσάτος (wicked messenger) οδήγος απο την Μονεμβασιά , απο την Dignitas της Ελβετίας εκεί που τα χαρακίρι γίνονται επαγγελματικά και άνευρα , άχρωμα , χωρίς ζεστό χέρι να σε ξεπροβοδίζει. Πέρασε επίσης απο την Θεσσαλονίκη , εκεί που λαός προδομένων διαφημιστών και managers οχλός και ορμή , έγειραν να το λιντσάρουν.
"Όχι" είπα εγώ.
"Συμφωνώ μαζί σου Διονύση".
"Έχω ήδη αρκετές πλαστές ανάγκες , δεν θέλω κι άλλες . Και επίσης δεν έχω καμία διάθεση να νομιμοποιώ την επιχρυσομένη εξαπάτηση και εξιδανίκευση. Λές και αν θα πλύνω να δόντια μου με colgate θα γίνω αυτομάτως Brad Pit."
"Και τι να πώ για τους managers...Οι εισαγωγείς της χαρτογιακαδιστικής επίφασης και της επαναφοράς των Neaderdal και της ανδρικής μάσκας νυκτός."
"Άσε που έχουν εισαγάγει και έτσι , μολύνει και αμαυρώσει , τον κώδικα των samurai στην σκατοφιλοσοφία (ποιά μάσκα θα φορέσω σήμερα στο αφεντικό και στον υφιστάμενο) του managerworld".
Σε φίλησα γλυκά I.D και πήγα να ακούσω το Τhe Dark side of the moon .

p.s η ζέστη ανάβει τα αίματα , και η πολύ πιο πολλή "ζέστη" τα σβήνει.
οξύμορο δεν είναι ; :)

kyriayf said...

από τη στιγμή που ο πολίτης μετατράπηκε σε καταναλωτή είναι ελεγχόμενος από την σε υπολανθάνουσα μορφή επιθυμίες- ανάγκες που "επιβάλει" ο κος Πατσουλής...

(μπλιάαααχχχ)

βοήθεια μας...

αντίσταση εδώ και τώρα!!! (πάω να πετάξω και την κάρτα του μεγαλομπακάλικου, που για κερδίσω κανά σέντσι στα μακαρόνια... δίνω το προφίλ μου στον κο Πατσουλή- αν και έμμεσα το ήξερα, δεν είχα αντιδράσει σθεναρά)...

θα το ξαναδιαβάσω όμως το ποστ σου...

καλημέρα!

epwnimos said...

Πολύ καλό ποστ. Φανταστείτε αυτό το περιοδικό να έβγαινε και ηλεκτρονικό και να επέτρεπε τα σχόλια απο κάτω. Ο τυπάς δεν θα τολμούσε να ξαναβγεί στον δρόμο θα είχε γίνει ρόμπα με τις μαλακίες που λέει. Αλλά κάτι ξέρουνε και το δίνουνε τυπωμένο.

Φράνσις said...

είμαστε προφανώς μία ωραια χαρωπή αγορά ετσι; ακομη και όταν αντιστεκομαστε σε κατι , κι αυ΄το γίνεται επειδή τη δυγκεκριμένη στιγμή είναι "in". Εϊναι πολύ in να είσαι out άλλωστε. Οσο για το επιχέιρημα ότι η διαφήμιση δεν δημιουργέι πρότυπα αλλα αναπαράγει τ ήδη δημιουργηθεντα, είναι κλασική άμυνα των απανταχού χαρτογιακαδων που ασχολόυνται με τις καταναλωτικές μας επιθυμίες...Για μενα το αντεπιχείρημα είναι το εξής: κι εσείς διαφημιστές έχετε εξίσου ευθύνη που αναπαράγετε και διαιωνίζετε αυτό το κακό πρότυπο. Είμαστε ας πούμε ετεροφυλόφιλη, νομικώς, κοινωνία; Και κοινωνικώς αυ΄το είναι το κυρίαρχο πρότυπο; εγώ ο διαφημιστής-κότα που θελω να πουλήσω το πολυμορφικο αυτοκίνητο που χωράει όλο μου το σπιτι, δεν θα δείξω "εναλλακτική" οικογένεια ,ε δύο ας πούμε μαμαδες ή δύο μπαμπαδες και τα παιδια τους, αλλα το κλασικό , μοντέρνο σχήμα της μικρης οικογένειας με το νεαρό, ακομη τεκνό, μπαμπα, τη νεαρή ακόμη τεκνό, μαμα και τα χαρωπα σκατόπαιδα. Είναι δυνατό να πουλησει το απορρυπαντικό αν δείξω το λεβεντομαλακα να πλένει στο χέρι τα σώβρακα του; Οοοοχι! πρέπει το θηλυκό χέρι να σου δείξει ποιός κραταει καθαρό αυτον τον τόπο...

o kairos said...

@pan,
αμα της αγγιξεις εστω και ενα πεταλο θα αντιμετωπισεις τσουναμι:-)

ladybug said...

Όσο φταίει αυτός άλλο τόσο φταίμε εμείς. Μη σου πω και περισσότερο.
Καλημέρα.

Anonymous said...

Και βέβαια η διαφήμιση είναι μια άχρηση σπατάλη χρημάτων που πατάει πάνω στον ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών και μερικές φορές ούτε καν σ'αυτον. τι αναγκη διαφημισης έχει ας πουμε η Κοκα-Κολα; Υπάρχει καποιος που δεν την ξέρει;

Το ίδιο ισχύει και για τους managers, των οποιων οι αμοιβές παρεμπιπτόντως είναι πανύψηλες. Εδώ η σπατάλη έγκειται στο ότι όσο χρήσιμη και να 'ναι η δουλειά κάποιου δεν μπορεί να αξίζει παραπανω από 2500€ το μήνα!! Και δεν ισχύει ότι χωρίς επιχειρήσεις δεν υπάρχει εργασία. Χωρίς εργασία δεν υπάρχουν επιχειρήσεις. Για να γινόταν μια 48ωρη απεργία και να απεργούσαν όλοι και θα βλέπαμε τότε τι θα γινόταν.

Και μια και μιλάμε για άχρηστα επαγγέλματα ας προσθέσω κι εγώ ένα: κοσμικογράφος. Το 'βλεπα την Κυριακή, είχαν μαζευτεί στην εκπομπή της Κουβελογιάννη για να μιλήσουν για την Γιουροβίζιον και ήταν και μια που ήταν κοσμικογράφος!! Δηλαδή τίποτα παραπάνω από ένα παράσιτο!!

industrialdaisies said...

@ e: :) καλωσήρθες!

@ pan: Αγαπημένε μου, τα αρχικά που μου έγραψες με τον Καιρό και με προηγούμενη δημοσίευση δεν κατάλαβα γρι. Κατά τα άλλα, εκτός ότι είσαι ένας φοβερός ιππότης να υπερασπίζεσαι έτσι μια απούσα μαργαρίτα (ειλικρινά thnx!), καλώς λειτούργησες και πήγες απευθείας Αρκά. Αυτή είναι η υγιής αντίδραση, η δική μου λέγεται μαζοχισμός! :) Φιλί!

@ siddharta: Καλέ μου,ε, λίγο υπερβολικό το compliment αλλά σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την τόσο καλή διάθεση που έχεις όταν μου γράφεις! Αυτό με τη "μαγκιά" όντως το έχουμε παρεξηγήσει... Για αυτό δεν λένε "Έβγαλε η μύγα κώλο κι έχεσε τον κόσμο όλο"; Όχι, πες μου δηλαδή, σε άλλη χώρα έχουν παρόμοια έκφραση; :p Φιλιάααα!!

@ thessalonikios: Κατ' αρχάς μου δίνεις τόσες πληροφορίες για τον εαυτό σου χωρίς να μπορώ να καταλάβω γιατί. Λες και σε ξέρω ή λες και πρέπει σώνει και καλά να σε μάθω...

Κατά δεύτερον το θέμα με τους διαφημιστές και τους managers όπως γίνεται εμφανές από το κείμενο είναι η άποψή μου. Το πού το στηρίζω αυτό -πίστεψέ με, είμαι λίιιιγο πιο έξυπνη από όσο νομίζεις για να μην βγάζω γενικά συμπεράσματα εξαιτίας μίας κακής περίπτωσης- αν διάβαζες κείμενά μου τόσο καιρό θα είχες καταλάβει ότι μόνο λογικό επόμενο είναι αυτό που λέω... Όποιος διαβάζει κείμενά μου κατάλαβε, αυτό αρκεί, σιχαίνομαι τις επαναλήψεις.

Κατά τα άλλα, όμως, θα ξέρεις ότι κάποια θέματα αναλύονται σε επίπεδο Coca Cola ή Pepsi... Ως διαφημιστής θα γνωρίζεις ότι όσο και να κοπανιέσαι, η μεγαλύτερη μερίδα έχει δοκιμάσει και τη μία μάρκα και την άλλη. Ό,τι διαφήμιση και να κατεβάσει το κεφάλι σου, ο καθένας τυφλοσούρτι θα πάει να αγοράσει την δική του μάρκα από το σούπερ μάρκετ. Και η επιχειρηματολογία δεν συνίσταται στο ότι η μία έχει π.χ. περισσότερες μπουρμπουλήθρες αλλά ότι αυτή του πάει καλύτερα στη γέυση. Έτσι, λοιπόν, σέβομαι απολύτως την αντίληψή σου για την χρησιμότητα αυτών των δύο επαγγελμάτων. Ακριβώς σε αυτό βρίσκεται ότι και εσύ θα πρέπει να σεβαστείς την δική μου αντίληψη.

Όσο για το τι επάγγελμα κάνω, να'σαι καλά με έκανες και γέλασα, παρόλο που εδωμέσα έχει ξαναειπωθεί, θα το πω άλλη μία. Αλλά όχι εδώ... Θα κάνεις υπομονή μέχρι το βράδυ που θα γυρίσω για να ανεβάσω post, ok; Μου έδωσες ιδέα...

BeBe said...

Άναψαν τα αίματα όντως! Του έδωσες και κατάλαβε...χαχαχα. Και καλά έκανες...
Καλησπέρες μπουμπού

industrialdaisies said...

@ pan και siddharta: Χιχι, καλοί μου, είστε φοβεροί!

@ λόγια του αέρα: Μην φοβάσαι, εδωμέσα ο καθένας κρίνεται από το τι γράφει όχι από που κατάγεται ή την ηλικία του π.χ. Οπότε εσύ να έρχεσαι, να μιλάμε και να περνάμε όμορφα! Φιλί!

@ elafini: Χαχα, καλά είδα τον εαυτό μου στον καθρέφτη σου και πέθανα στο γέλιο... Τα υπόλοιπα... τα είπες εσύ!! Φιλιά "διαβολοελαφίνι"! (και αυτό εσύ το είπες! :p)

@ desposini savio: Καλή μου, όντως θέλει υπερπροσπάθεια... Εγώ να φανταστείς κάθε δύο λεπτά κοπάναγα το περιοδικό στο μπράτσο του καναπέ... Από την άλλη, κάπως έτσι νομίζω ακόμα κι ο "τελευταίος του χωριού", που δεν έχει πάρει μυρωδιά, μπορεί να καταλάβει, αν θέλει, τρία πράγματα. Κι είναι σημαντικό να ξυπνάμε σιγά σιγά και να μην κλείνουμε τα μάτια... Τα φιλιά μου!

@ tzotza: Έτσι, έτσι, για να ανάβουν τα αίματα γιατί σαν πολύ ρέκλα έχει πέσει τελευταία στην Μπανανία! Πες τα καλή μου, μπας και ξυπνήσουν οι Πατσουλήδες και ηρεμήσουμε από τις μαλακίες! (ευσεβείς πόθοι)!

@ the therapist: Τς τς τς, γλυκέ μου θεραπευτή, τι γλώσσα είναι αυτή; Έχεις δει εδωμέσα κανέναν να μιλάει έτσι; :pppppppp Σοβαρά τώρα, το τελευταίο κομμάτι, ειδικά, ήταν αυτό που με εξαγρίωσε. Όχι γιατί δεν το ήξερα (ξέρω κι άλλα, πολλά, που νομίζουν ότι δεν ξέρουμε -αλλά αυτά μια άλλη φορά). Αλλά γιατί το θράσος να λες με τέτοιο τουπέ τι κάνεις, όταν αυτό που κάνεις είναι O.P.M.(!) και παρακολούθηση α λα Big Brother, ε, αυτό είναι πολύ...

industrialdaisies said...

@ ghostdog: Μετά από αυτά που μου έγραψες συνέβη αυτό που μου έγραψες στο Υ.Γ. Ζεστάθηκα ακόμα πιο πολύ, η καρδιά μου, και ηρέμησα... Δεν μου φαίνεται οξύμωρο, νομίζω οξύμωρα μας φαίνονται φυσικά φαινόμενα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Ως κομμάτι της φύσης κι εγώ, δέχομαι με χαρά αυτήν την ηρεμία και σε φιλώ...

@ kyriayf: Υφάντρα μου, το χρήμα από όταν υπάρχει ως μέσον (το δηλώνει και το όνομά του, χρωμαι = χρησιμοποιώ) νομίζω μας μετατρέπει και σε καταναλωτές. Εγώ εκνευρίζομαι όταν για κάποιους γινόμαστε μόνο αυτό, μόνο αριθμοί, μόνο πορτοφόλια. Και σε αυτό νομίζω ότι πρέπει να αντιστεκόμαστε... Ας πανε στον αγύριστο και τα μεγαλομπακάλικα, κάποτε θα πάνε γιατί δεν τηρούν βασικές αρχές, ο άνθρωπος επεβίωσε αιώνες χωρίς μεγαλομπακάλικα και διαφημιστές. Καλές οι ανέσεις και η πρόοδος -δεν είμαι της άποψης να γυρίσουμε στην εποχή του χαλκού- αλλά πάντα πρέπει να τα ζυγίζουμε με το κόστος. Στο ζύγι παίζεται το παιχνίδι. Να είσαι καλά γλυκιά μου, καλημέρα!!

@ emporas: Βασικά, αν λειτουργούσε έτσι το σύστημα, πιστεύω ότι γενικά θα είχαν καλύτερη άποψη τα έντυπα περί του πώς βλεπουμε αυτά που μας πουλάνε... Από την άλλη, πάντα μπορείς να στείλεις μια επιστολή ή ένα mail... Αυτό, ευτυχώς, δεν μπορεί να το αναιρέσει κανείς. Καλωσήρθες!!

@ auburn kate: Σε αυτά που γράφεις συμφωνώ. Μόνο που πιστεύω πως είναι λίγο χειρότερη η κατάσταση. Δηλαδή, δεν ισχύει μόνο αυτό αλλά και ότι καμία κοινωνική ομάδα ή απόκλισή της δεν τους διαφεύγει. Ακριβώς για να μπορούν να πιάσουν το σύνολο, να είναι όλοι καταναλωτές. Παλιά δεν έβλεπες γέρους, χοντρούς, νέους-φρικιά, στριπτιτζούδες, gay σε διαφημίσεις... Τώρα τους βλέπεις. Γιατί ξύπνησαν, αναγνώρισαν ότι είναι κομμάτι της κοινωνίας μας και πάνε κι αυτούς να τους μαντρώσουν στο καταναλωτικό κοινό. Και καλά, εγώ ειλικρινά δεν έχω πρόβλημα με κανέναν από τους παραπάνω, πόσο υποκρισία είναι όμως μία ολόκληρη κοινωνία και η πολιτική τακτική να τους απορρίπτει και ο διαφημιστής να τους ενθρονίζει ως σύμβολα; Λογικό σφάλμα, επιφάνεια. Αν εμείς πρώτοι είχαμε αποδεχθεί την κατάσταση και ζυμωνόμασταν όλοι μαζί στις συνθήκες, τότε νομίζω κανένας δεν θα μπορούσε να πουλάει εξυπνάδες... Φιλιά!

@ o kairos: Καιρέ μου, είσαι ιππότης! :)
(Παρόλα αυτά, βρέξε μας λίγο, τι σου έχουμε κάνει και μας έχεις θυμώσει,ε; :P)

@ ladybug: Συμφωνώ απόλυτα. Φιλιά!

@ foititis: Πολύ χαίρομαι που σε ξαναβλέπω εδώ. Σε αυτά που λες δεν έχω να προσθέσω κάτι. Είναι αρκετά κοντά οι απόψεις μας... Όσο για τους κοσμικογράφους... Αν αρχίσω να απαριθμώ τα υπερτιμημένα επαγγέλματα (κατά την άποψή μου) θα κάνουμε τεράστια λίστα. Θα σου πω μόνο εδώ, ότι τουλάχιστον οι τελευταίοι δεν έχουν τα αρνητικά -σε πρακτικό επίπεδο- αποτελέσματα στο κοινωνικό γίγνεσθαι όπως τα δύο άλλα επαγγέλματα που ανέφερα... Αυτό και μόνο είναι λίγο καλύτερο, φτάνει για να μην το πάω στα άκρα, ότι είναι τελείως άχρηστο επάγγελμα. Άσε που στο παρελθόν, αν κοιτάξεις λίγο ιστορία του Τύπου, οι κοσμικογράφοι έμμεσα λειτουργούσαν πολύ διαφορετικά από ότι σήμερα -θα έλεγα ότι λειτουργούσαν επαναστατικά εναντίον του κοινωνικού glamour που περιέγραφαν... Αυτά... Ελπίζω να σε βλέπω εδωγύρω, η άποψή σου λέει πολλά!

@ bebe: Χαχαχα, καλή μου, όταν ανάψουν για τα καλά όλων μας να δω τι θα γίνει! Να είσαι καλά και καλημέρα!!!

Pan said...

Αγαπητή I.D., ο καιρός στην προηγούμενη δημοσίευσή σου, δεν ανέφερε κάτι για κάποιους σκυλάδες; Προσπαθώ να 'αποτρέψω' καμιά καταστροφή!

@ καιρός: άμα την προσηλυτίσεις σε κανένα σκυλάδικο θα βάλω ΌΛΑ τα αδέσποτα της Κυψέλης να σε κυνηγάν από τον Παπασωτηρίου (ξέρεις εσύ!) μέχρι...κι'εγώ δεν ξέρω που.

Siddhartha said...

Η αλήθεια είναι ότι ημουν λίγο υπερβολικός στα σχόλιά μου. Άντε να πω, ότι τη ξεπέρασες όταν δεν είναι στα καλά της, (Πετρούτσου), και απλά βγάζει το ζαπ-ζαπ της επόμενης μέρας. Συμβαίνουν κι αυτά. :)

John_Do said...

Τυγχάνει το Ελληνικό Αίμα να το δημιούργήσα για μια φίλη μου που δέν γνώρίζει απο blogs για να ανεβάζεί κάποιες σκέψεις τής.
άν διαβαζες ποιο προσεκτικά θα το καταλάβαινες μίας και το γράφει. αλλα ένας κακεντρεχής δεν χρειάζεται να γνωρίζει λεπτομέριες(είναι ποιό έυκολο να βγάλει χολή έτσι).
α και μια λεπτομέρια "ή κοπελα είναι απο την αθήνα".

τώρα όσων αφορά τις απόψεις τίς συμφώνω εν μέρη μαζί της.
Συγνώμη που ντροπίαζω την θεσσαλονίκη των ονείρων σου, αλλα δεν θα σπαταλήσω δάκρυα για τα αισθήματα σου.
α και ποιος είσαι εσυ "λόγια του αερα"
που προφανώς είσαι όνομα και πράγμα που θα με πεις καραγκιόζη?
πες μου εισαγελεα των μπλογκς που δεν συμβαδίζω με τις απόψεις σου και μου προσάπτεις χαρακτηρισμους σε προσωπική βαση?
Γιατι το μόνο κριτήριο με το οποίο με χαρακτηρήζεις είναι οτι διαφώνώ μαζί σου. συγνώμη αν διαφωνω δεν θα το ξανακανω.
οχι ψεμματα ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΚΑΝΩ.
και κάτι ακόμα γιατι τα πήρα τωρα.
τετοιους "σκατοψυχους" οπως λέτε σαν εμένα θα βρειτε όχι μόνο στη θεσσαλονίκη ούτε μόνο στην αθήνα αλλα σε όλο το κόσμο.
οποτε μην το βλεπετε τοσο τοπικιστικα να λέτε μ..κιεσ του στυλ "ντρεπομαι για την καταγωγή μου" αυτα είναι φαμφάρες για να τα ακους εσύ που τα λες.

John_Do said...

industrialdaisies: Συγνωμη για το ύφος μου προς τους συνομιλητες. αναφερόμουν μονο σε όσους μου επιτέθηκαν επι προσωπικού.
όσων αφορά εσένα σε έκρινα οτι γενικεύεις απο αυτό το άρθρο και μόνο.
Δεν εχω διαβάσει άλλα ΄κι δεν σε ξέρω.
ο καθένας κρίνει με τα δείγματα που έχει.
τώρα που πέρασα το στάδιο της απάντησης στη προσωπική υβρη, θα ήθελα να απαντήσω ως διαφημηστης.
Οσων αφορα την κοκα κολα και την πέψι, η διαφήμηση δεν έχει ώς σκοπό να κάνει γνωστό ένα προϊον. και φυσικά δεν είναι χαζοι οι μέτοχοι της εταιρίας να ξοδεύουν τόσα χρήματα σε διαφημήσεις ενώ όλοι γνωρίζουν το προϊον.
Το θέμα δεν είναι η γνωστοποίηση μόνο. είναι στην αρχή. αλλα το θέμα είναι το προϊον να μείνει Leader στην αγορά. Γι αυτόν τον λόγο η διαφήμηση παίζει υπενθυμηστικό ρόλο.

α κατι ακόμα: η διαφήμηση δεν δημιουργεί καινούριες ανάγκες. κανεις, δεν μπορεί, παρα μόνο να ξυπνήσει καταπιεσμενες ανάγκες μπορεί.

2Σx2 said...

Διακρίνω ένταση στην ατμόσφαιρα γι' αυτό και προτείνω σε όλους να αφήσουν τη συνέντευξη του διαφημιστή και στο ίδιο Εψιλον να διαβάσουν το φωτορομάντζο να καλμάρουν.
Δεν είμαι εκτός κλίματος, απλά το κλίμα δε με σηκώνει.
Φιλιά ΙD, βάστα γερά γιατί προβλέπω συνέχεια στην ένταση!
Όντως γαμάει η ζέστη, βράζουν τα αίματα!

Pan said...

@thessalonikios: Στο προφίλ γράφει το δικό σου όνομα. Το ποιος και γιατί το δημιούργησε και το λειτουργεί δεν με ενδιαφέρει. Καθόλου. Ούτε με ενδιαφέρει από που είσαι, είτε εσύ, είτε εκείνη η οποία το έγραψε.
Και επαναλαμβάνω: 'Θα ήθελα σε 10 χρόνια να ζώ σε ένα ζωντανό εθνικό χώρο, σε μια ελεύθερη Ελλάδα, Ελληνόψυχη και όχι Αλβανοκρατούμενη, θα ήθελα να απελλαθούν όλοι οι αλλοδαποί (και όσοι τους παντρεύτηκαν)'. Αυτό για εμένα είναι ο ορισμός του σκατόψυχου. Γιατί στοχεύει αδύναμους. Αυτούς ακριβώς που κάποιοι με παρόμοιες - αν όχι ίδιες -ιδέες κυνηγάν, δέρνουν, μαχαιρώνουν, σκοτώνουν και άλλα τέτοια 'χαριτωμένα'.
Και, που'σαι, αν το να αντιστρατεύεσαι σε τέτοιες επικίνδυνες μαλακίες είναι κακεντρέχεια και καραγκιοζιλίκι, τιμή μου και καμάρι μου.

Pan said...

Α, και κάτι τελευταίο: πλανάσαι πλάνην οικτράν εάν πιστεύεις ότι ο πατριωτισμός ισοδυναμεί με την περιγραφή και τις προδιαγραφές που έθεσε η φίλη σου.

Anonymous said...

pws kataferan na xwsoun to ethnikismo sto post sou re I.D??naxame kai kana spiro na mas milaei gia politismous(kai mia labrini i alex! gia igii kosmopolitismo...).mi milisw kai gia tin kataxrisi xwrou apo paneri..pes tou nanevasei kana tragoudaki..ksilina spathia kata protimisi(kala de lew?)??sorry alla ti na sxoliasw?i mlk tou kai i athliogiapia tou einai....ase exw bitsarei..i pic me ta rayban tha kane kai ton chuck norris na zarwsei...O MANOLIS GAMAEI,POULAEI KAI DERNEI GT BOREI!mexeis valei se skepseis gia ta managerilikia..
filia apo mia amoivada..
re den paizei namai amoivada afou paizoun treles skepseis ana periodous.

elafini said...

μια ερώτηση προς τον Σαλονικιό..στα διαφημηστικά σου την Pepsi την διαφημίζεις ως πέψι?ή αναφέρεσαι στη γνωστή σωματική λειτουργία?μάλλον είναι διαφημιστικό τρικ..ω!φανταστικέ διαφημιστά ;)
(συνήθως δεν είμαι τόσο διαβολοελαφίνι, αλλά και η υπομονή έχει τα όριά της..άσε που λατρεύω τη Θεσσαλονίκη και ένιωσα κατιτίς με το όνομά σου)...α!!! το καλύτερο δε στο είπα...σαν να μου μοιάζεις ξαφνικά με τον Μανωλάκη του άρθρου, επιβεβαιώνοντας την αντιπάθεια για τους διαφημιστές

Anonymous said...

Λοιπόν.
ένα σχόλιο από μια διαφορετική οπτική γωνία.
δοκίμασα να διαβάσω τα σχολια στο συνολό τους και πραγματικά είναι πολύ κουραστικό.
δε βρίσκω κανένα - μα πραγματικά - κανένα λόγο να συνεχίζει αυτή η αντιπαράθεση.
...
Αυτά φιλικά.
p.s. δεν αναφέρομαι στις αποψεις άλλα στο σύνολο, στην εικόνα των σχολίων.

Pan said...

@amoivada: ti travaei i psihoula sou; Edo, edo, to kalo paneri. Ksilina Spathia travaei; Ksilina Spathia. Tha pao trehontas na vro kai tha valo. Mono yia tin parti sou.
To mono pou den katalava einai giati den apefthinesai apeftheias s'emena.

Anonymous said...

agapite pan,

prokeitai gia mia terastia pareksigisi..se berdepsa mena tipo,giapis kai autos san to manolaro(skliros),ton paneri kai ekana to kathierwmeno mou doulema..
pragmatika lipamai...tha peis pws berdevei kapoios to pan me to paneris???????
ta kaka tis monokitarikis zwis..
kai eimai kai apo metagrafi...

Pan said...

@αμοιβάδα: δεκτή η απολογία.

Helix Nebulae said...

Οι διαφημιστές (και οι κοσμικογράφοι ακόμα) δεν είναι άχρηστα παράσιτα, αλλά αποτελούν σημαντικά γρανάζια ενός ολόκληρου πολιτισμού. Το τι εκπροσωπεί αυτός ο πολιτισμός είναι μια άλλη ιστορία. Όπως και το τι χάος θα επέλθει έτσι και καταρρεύσει. Κατά τ' άλλα, τα συμπεράσματα του Μανωλάκη είναι πέρα για πέρα τεκμηριωμένα (στην πλειοψηφία του καταναλωτικού κοινού), διαφορετικά δε θα λειτουργούσε η μηχανή και ο Μανωλάκης θα έμενε άνεργος.

Εμείς βεβαίως είμαστε οι μαλάκες που έχουμε εκχωρήσει εξουσίες στον κάθε Μανωλάκη να μας κάνει κουμάντο στο τι θα φάμε, τι θα πιούμε και πόσα θα αρπάξει ο κώλος μας...

Υ.Γ. Ο Ψωμιάδης είναι leading brand name στην αγορά ηλιθιότητας της Βορείου Ελλάδος (και παίζει και σε ράφια τοπικών σουπερμάρκετ).

o kairos said...

pan,φερε εσυ τα σκυλια και βαζω εγω τα ποτα για σας:-)

Costis Demos {Ghostdog} said...

"η διαφήμηση δεν δημιουργεί καινούριες ανάγκες. κανεις, δεν μπορεί, παρα μόνο να ξυπνήσει καταπιεσμενες ανάγκες μπορεί."

Δεν υπάρχουν καταπιεσμένες ανάγκες Thesalonikie.Υπάρχουν μόνο ενστικτώδεις (βιολογικές και αρχέγωνες) και επίπλαστες (κοινωνικές , νορμικές , ψυχολογικές). "Πραγματικές" ανάγκες είναι ΜΟΝΟ οι ενστικτώδεις.Π.Χ το να φας , να πιείς και να γαμηθείς. ΟΛΕΣ οι άλλες είναι κατασκευασμένες και εταιρόκτητες.
Οι ενστικτώδεις ανάγκες μπορούν να καταπιεστούν ΜΟΝΟ με την επιρροή της πολιτισμένης κοινωνίας.
Οι κατασκευασμένες ανάγκες ΕΙΝΑΙ προϊόν της πολιτισμένης κοινωνίας και άρα και έρμαιό της.
Ο διαφημιστής, λυπάμαι που στο λέω, αλλά δεν κάνει το θεάρεστο έργο που θα ήθελες να κάνει.
Απλά καταπιέζει για να ξεκαταπιέσει (Δήθεν) αυτό που κατασκεύασε , ανασκεύασε , διασκεύασε , μόνος του ή με άλλους.

Ευκαιρία για άλλα ένα καλημερίστικο φιλί στην I.D.

John_Do said...

Παν. δεν θα ημουν τοσο ακραιος οσο η φίλη μου.
κι ο μεταναστης παίζει τον ρόλο του στη κοινωνία.
Αλλα σίγουρα το να μπένει ο κάθε μετανάστης στην χώρα μας χωρίς προϋποθέσεις δεν μου αρέσει.
δεν μου αρέσει που απο έθνος πάμε να γινουμε πολυ-πολιτισμικη κοινωνία.
Ε τι να κανουμε είμαι σκατόψυχος που θελω να επιβιώσουν τα έθνη(οχι μονο το δικό μου).
Οπότε η άποψη μου είναι: Ναι μεν να δεχόμαστε μετανάστες, Αλλα έναν αριθμο που δεν θα αλλοιώσει την σύσταση του έθνους και δεν θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην οικονομία.
κι ΕΛΕΓΧΟ για να μην μπένει ο κάθε πρώην κατάδικος

John_Do said...

ελαφινι. δεν διαφημηζω ουτε την Pepsi ουτε την πεψη μου
παράδειγμα είπα

industrialdaisies said...

@ pan: Χαχαχα, για αυτό ανησυχείς βρε; Χαχαχαχαχαχα... Εγώ μετά την τελευταία προσφορά του ανησυχώ μήπως προσηλυτίσει εσένα! :p Εγώ δεν έχω ανάγκη. Παθαίνω αναφυλαξία σε τέτοια μέρη και με τέτοια μουσική... Καταλαβαίνεις, είναι θέμα υγείας πρωτίστως!

@ siddharta: Καλά, και πάλι... Υπερβολικός είσαι, αλλά σιγά μην σου πάω κόντρα! Καλημέρα!

@ thessalonikios: Ειλικρινά, δεν έχω κάτι καινούριο να σου απαντήσω σε αυτά που μου λες. Σε παραπέμπω στην πρώτη μου απάντηση.

@ 2σχ2: Καλέ μου, sorry, δεν μπορώ να ακολουθήσω. Το περιοδικό ήδη φουνταρίστηκε στην ανακύκλωση άσε που από τα νεύρα δεν ήταν σε μορφή να διαβαστεί... Αν εσένα δεν σε σηκώνει το κλίμα... Από ό,τι διαπιστώνεις κάποιους δεν τους σηκώνει και κάποιους άλλους τους παίρνει και τους σηκώνει... Κλίμα είναι αυτό, τι να πεις; ;)

@ anonymous: Καλέ, τι brainstorm είναι αυτό; :) Χαχαχα, τύφλα να έχει ο Chuck Norris μπροστά στον Μανόλη, όντως! Όσο για το «αμοιβάδα»... Κανα δυο αμοιβάδες τύπου Norris να βρεθούν στο διάβα του, θα βγουν και καινούρια ανέκδοτα... Ε, κατάλαβες... :) Καλημέρα!

@ e: Κάποιες φορές αυτή η απομάκρυνση από την οθόνη κάνει το μυαλό να ξελαμπικάρει... Εσύ τα λες. Καλά κάνεις. Ποιος ακούει είναι το θέμα; Καλημέρα!

@ helix nebulae: «Εμείς βεβαίως είμαστε οι μαλάκες που έχουμε εκχωρήσει εξουσίες στον κάθε Μανωλάκη να μας κάνει κουμάντο στο τι θα φάμε, τι θα πιούμε και πόσα θα αρπάξει ο κώλος μας...»
Καταλαβαίνεις, βέβαια, ότι σε μία τέτοια κατάσταση κάποτε πρέπει να έρθει η ανατροπή, αλλιώς γιγαντώνεται και στο τέλος θα είναι ιατρική η πλύση εγκεφάλου που θα τρώμε από Μανολάκηδες, όχι απλά μπακάλικα όπως τώρα...

Εγώ, λοιπόν, προτιμώ ένα χάος (το οποίο απαραίτητα θα το διαδεχθεί κάποια τάξη, ποια;) λόγω ανατροπής παρά την συνέχιση της πρωτοκαθεδρίας του χαοτικού φασισμού τέτοιων τύπων... Κατάλαβες τώρα από που έρχομαι; Σαφώς και συμφωνώ απόλυτα με αυτό που διαπιστώνεις. Βάσει αυτού -κι όχι επειδή ο κάθε Μανολάκης είναι λόγω μυαλού ή επειδή είναι ο Θεός εκεί που είναι- θέλω να πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα την στείλουμε στον διάολο αυτήν την παράγκα.

O.P.M. O.M., λέω εγώ (Our Money), και κάποτε αυτά θα πάψουν να τα λυμαίνονται -τόσο απροκάλυπτα- κάθε τύπου λαμόγια. Αλλιώς, ας κάτσει ο Μανολάκης να χαριεντίζεται (κι ο κάθε Μανολάκης δηλαδή) κι εμείς να το κάνουμε γαργάρα -την οποία πρώτα θα έχουμε ακριβοπληρώσει... Όσο για το Υ.Γ. Χιχιχι...

@ ghostdog: Αρπάζω το πρωινό φιλί, σου λέω πόσο μου αρέσουν τα φαντασμόφιλα για πρωινό ξύπνημα (ειδικά όταν σπάνε τη σιωπή), σου δίνω πεταχτά ένα κι εγώ και φεύγω γιατί πάντα για κάτι έχω αργήσει...

@ all: Όσο για αυτά που ανταλάσσονται σε διαλόγους μεταξύ άλλων εδωμέσα... Προβληματίζομαι για το αν πρέπει να γίνω αδιάκριτη και να χωθώ σε όσα λέτε μεταξύ σας. Δεν θα το κάνω, γιατί σέβομαι την φιλοξενία και το γεγονός ότι συνδιαλέγεστε με αυτούς που επιλέγετε.

Σκεφτείτε, όμως, κάποιοι ότι σε αυτόν τον χώρο τα γραπτά μας μιλάνε για εμάς. Κι αυτά, ευτυχώς ή δυστυχώς, μένουν... Δεν θα πω κάτι άλλο. Όσοι κατάλαβαν, κατάλαβαν...
(Καιρέ, για εσένα το λέω! Ακούς εκεί σκυλιά! :pppppppppppppppppppppppppppppp)